Není žádným tajemstvím, že letošní novinka The Last of Us Part II je ještě krutější a výrazně brutálnější než její předchozí díl The Last of Us (včetně jeho prequelu The Last of Us: Left Behind). Úmrtí způsobená zbraněmi na blízko disponují naprostou realističností a protože je hra doporučována osobám starším osmnácti let, mohou být i tak pro spoustu hráčů velice šokující…
Pro věrohodný zážitek je ale znázorněné násilí v The Last of Us Part II stejně tak důležité jako kterýkoli jiný přítomný herní prvek a právě začlenění psů vývojáři studia Naughty Dog do The Last of Us Part II jasně ukázalo, že obětmi nelítostného post-apokalyptického světa mohou být nejen lidé.
Pro mnoho lidí je naprosto pochopitelně násilí páchané na zvířatech, v tomto případě konkrétně na psech, něco nepřijatelného a právě z tohoto důvodu se objevil i interní návrh na to, zda by mělo být cenzurovatelné, tedy zda by si ho mohli hráči před hraním samotné hry deaktivovat společně se všudypřítomnou krví.
Neil Druckmann, nejvýraznější osoba studia Naughty Dog, ale tento návrh po důkladném zvážení zamítl s tím, že to nelze udělat, protože by to pak bylo v rozporu s celou myšlenkou hry a nelze se prostě jen tak vyhýbat násilí, kterého se jednotlivé postavy dopouštějí. Údajně by totiž tento krok v hráčích těžko vyvolával potřebné emoce, které jsou pro pochopení celého příběhu tak zásadní.