The Last of Us, rozpočtem jednoznačně nejdražší televizní seriál v kanadské historii, jehož náročné přípravy se více než rok odehrávaly převážně na území kanadského hlavního města Calgary a jehož natočené scény momentálně prochází postprodukcí v amerických filmových studiích, měl samozřejmě, tak jako většina takto velkých projektů, taktéž nějaké ty zákulisní překážky.
Tou, z diváckého úhlu pohledu nejvíce zaznamenatelnou, je bezpochyby nasazení speciálních vizuálních efektů (zkráceně VFX), což jsou postprodukční procesy, během nichž se počítačově vytváření a upravují 2D a 3D záběry, nevzniklé přímým zaznamenáním kamer.
Byť post-apokalyptický seriál The Last of Us disponuje megalomanským rozpočtem (připomínáme, že jde o částku 200 milionů amerických dolarů za jednu sezónu), jeho režisér Craig Mazin prozradil, že i přesto nebylo možné udělat vše tak, jak se v rámci adaptace plánovalo.
Aby se zachovala vyvážená a udržitelná hranice projektového rozpočtu, musela se maximálně zúročit kreativní vůle tvůrců, kteří tak nehorázně nákladné efekty museli jednoduše osekat nebo zcela vynechat. Podle tvůrců však diváci nebudou dějově o nic nijak zásadně ochuzeni.