Asi neexistují dostatečná slova, která by popsala vytříbenost soundtracku post-apokalyptické herní série The Last of Us, za nímž stojí věhlasný argentinský hudební skladatel Gustavo Santaolalla. Jeho hudba, provázející hráče už od prvního dílu The Last of Us přes jeho prequel The Last of Us: Left Behind až po vloni vydané pokračování The Last of Us Part II, je prostě dechberoucí, takže není určitě žádným překvapením, že bude nedílnou součástí i rozpracovaného televizního seriálu The Last of Us.
Gustavo Santaolalla, hrdý držitel dvou Oscarů za hudební podobu celoveřerních snímků Brokeback Mountain (2005) a Babel (2006), byl nedávno dotázán, zda by se v případě zajímavé nabídky pustil i do tvorby soundtracku herních titulů, které nespadají do videoherní série The Last of Us:
V souvislosti s tvorbou hudby pro videohry jsem byl osloven nespočetněkrát. Byly mi nabízeny projekty od opravdu velkých společností, ale nebylo to zkrátka ono, protože mě nedokázalo nic přesvědčit tak, jako první pracovní sezení s Neilem Druckmannem, který mi tehdá představil hru The Last of Us. Vysvětlil mi podrobně její koncept a popsal mi, co všechno by v tomto směru ode mě požadoval. Byl jsem vážně nadšený a věděl jsem, že pokud dojde k emocionálnímu propojení hráčů s herními postavami, bude to ve světě videoher obrovská změna. Hudbu jsem tak proto plně přizpůsobil prožitkovému aspektu vědomí a díky tomu se nám povedlo něco nevídaného – hudba se stala přímým komunikačním nástrojem. Herní a seriálový svět The Last of Us je pro mě srdcová záležitost a proto mě pro tuto chvíli vše mimo něj nechává chladným.
Gustavo Santaolalla