Loučení se se svérázným Joelem Millerem, jednou z nejoblíbenějších videoherních postav posledních uplynulých let, už není tajnůstkou nebo něčím, čemu by se videoherní nadšenci mohli dlouho a úspěšně vyhýbat.
Jeho tragický osud hráčskou komunitu nejen významně zasáhl, ale také ji nasadil brouka do hlavy – proč byl tento nesmírně opatrný tvrďák, rovněž neskutečně ostřílený přeživší v nepřátelském post-apokalyptickém světě, v prvním díle hry The Last of Us vůči všemu a všem více než podezíravý a v druhém díle The Last of Us Part II, po boku svého bratra Tommyho, naopak k Abby a jejím nohsledům z řad Vlků tak překvapivě důvěřivý, dokonce až místy naivní?

Neil Druckmann, kreativní ředitel a scénárista videoherní série The Last of Us, který v současné době s Evanem Wellsem zastává funkci prezidenta vývojářského studia Naughty Dog, se k této záležitosti, konkrétně na svém Twitteru, vyjádřil těmito slovy:
Kdyby Joel do domu s Abby a jejími přáteli nevstoupil, on a Tommy by díky hordě nakažených zemřeli. Pamatujete si ještě mimochodem na Henryho, toho cizince z první hry, kterému Joel věřil a dokonce vedle něj usnul? Tady je vodítko – ten pak později, při ochraně svého malého bratra Sama, nechal Joela a Ellie téměř skonat.
Neil Druckmann